lördag 23 mars 2024

22 januari - 22 mars

 


När jag kom tillbaka till Sverige i början av januari var vädret väldigt kallt. Gården var oskottad och jag kunde inte köra ut bilen från gården och i något fall fastnade jag på gatan utanför och en förbipasserande bilist stannade och hjälpte mig få in bilen på gården igen. Temperaturerna sjönk ibland ned till -23C och det krävdes två-tre dagars snöskottning och ishackande för att kunna köra ut bilen igen. I februari blev jag svårt förkyld i två veckor förlorade tillfälligt hörseln i någon vecka innan jag fick öronen urspolade på Vårdcentral. 

Under vintern fick jag även veta av en tandläkare, att jag hade ett hål i en tand och att jag även lider av en kariessjukdom. Sjukdomen innebär för det första flera tusen kronor i tandläkarkostnader, en lagning och flera behandlingar. Men långsiktigt också att jag knappt eller inte alls bör konsumera socker annat än på helger.


I februari efter två intervjuer och över 30 sökta jobb, skrev jag ett nytt kontrakt för att börja arbeta på ett nyöppnat lager utanför Eskilstuna, torsdagen den 21 mars.

Uppstarten blev något förvirrad. Ingen verkade ha klart för sig vad de förväntar sig att jag och de övriga tre nya kamraterna ska ha för arbetsuppgifter. Men schemat står nu klart, kl. 15-00 vardagar. Vi fick börja med att provköra skjutstativtruckar, den svåraste trucken att köra och lasta med.














I mars arbetade jag ett antal timmar svart med trädbeskärning och trädgårdsarbete och tjänade över 4000 kronor och hittade även tre nya kunder i mitt eget villaområde. Bland annat en kund som min pappa hade, innan han gick bort våren 2016.



















I februari startade jag det nya akvarium som min halvbror gav mig gratis förra året. Sedan köpte jag nya fiskar och akvariedekorationer till bägge akvarier.

Som hobbypyssel köpte jag ramar och klistrade in gamla kvitton, biljetter, Lire-sedlar och pass från mina resor i Europa och Främre Orienten sedan mitten av 1990-talet och framåt.

Inga kommentarer: