söndag 20 juni 2010

17-20 juni











På torsdagskvällen var det återigen bilutställning i Vilsta. Över 200 fordon deltog. Fortfarande återstår arbete med min halvbrors Cadillac, så bara Jaguaren kunde delta. Jaguarer var annars sällsynta, förutom min så fanns bara en Jaguar utställd. En Jaguar Daimler från slutet av 1980-talet. Nästa år siktar jag på att åka till British Car Meet i Borgholm, där det troligen kommer finnas gott om Jaguarer.









På fredagsmorgonen åkte jag till Västerås och deltog i introduktionen på mitt sommarjobb på Enics. Jag träffade några jag kände igen, men vet ännu inte vilka arbetsuppgifter jag får.

Lördagen spenderade jag bland annat på Vilsta marknad. Senare intog vi surströmming och snaps och såg på VM-fotbollen, någonting jag ägnat nästan all ledig tid till sedan VM började.

I dag har jag bland annat varit på Clas Ohlsson och köpt rostfria skruvar och slutfört arbetet från i går med att restaurera en aluminiumkåpa, som sitter över främre avgasrören på motorn i Jaguaren och även varit på Vilsta marknad och köpt en födelsedagspresent.

Inga kommentarer: