söndag 8 augusti 2010

27 juli - 7 augusti

Problemen med en av mina cyklar, en Maraton citybike från 1990-talet bara fortsatte under sista veckan i juli. Jag har dock valt att skjuta upp reparationen av den, men kommer förmodligen behålla den minst ytterligare ett år. På onsdagskvällen cyklade jag ut till Mälarbaden på kvällen och badade. Det var förmodligen det sista badtillfället den här sommaren. På lördagen var jag och min halvbror på Malmamarken i Malmköping. Därefter var min två veckor långa semester slut och den här veckan har jag jobbat fyra timmar övertid. På torsdagskvällen ställde jag ut Jaguaren i Vilsta, men till min förvåning fanns inga arrangörer närvarande och ingen information gavs ut. Närmare 100 utställningsfordon dök upp, men vartefter man insåg att arrangörerna saknades lämnade fordonen Vilsta. Jag hann dock fotografera ett antal bilar innan vi åkte.









I går åkte vid med Jaguaren till Classic Car Meet i Rättvik, Dalarna.





















Till min besvikelse tilläts jag inte ställa ut bilen eftersom den ansågs vara för ny, endast äldre fordon släpptes in. Så vi fick parkera utanför och betala både parkerings- och entréavgift. Jag hittade bland annat en trevlig skylt, "Jaguar parking only" på marknaden, att sätta upp i garaget jag lånar av föräldrarna.

Inga kommentarer: