Veckan därpå hämtade jag skatteåterbäringen och besökte arbetsförmedlingen. Jag är uppskriven på en lista på företaget i Västerås. Någon på avdelningen där jag arbetade ska tydligen snart gå i pension, så det borde inte dröja lång tid innan jag är tillbaka på verkstadsgolvet.
På torsdagskvällen den 12 augusti ställde vi ut Cadillacen i Vilsta, trots att arrangörerna återigen inte närvarade. En sällsynt Cadillac Eldorado Seville Coupe och en Jaguar E-Type var några av sevärdheterna.
På söndagen den 15 augusti blev jag förkyld och sjukdomen varade fram till början av vecka 34 varför jag inte kunde vara särskilt aktiv under den här tiden.
Lördagen den 21 augusti var det en Pontiac-träff i Vilsta. Då Pontiac är ett av mina favoritbilmärken, så var jag och min halvbror där och tog några foton. Senare samma dag åt vi surströmmingsmiddag.

Efter det intensiva pendlandet med Jaguaren och den 24 mil långa resan till Rättvik behöver den en hjulinställning. Så på måndagen den 23 augusti ringde jag till samme mekaniker uppe i Jäder som jag lämnat bilen till våren 2008, då jag nyligen köpt den från pantbanken i Linköping. Då behövde styrväxeln bytas ut, vilket kostade mig sammanlagt 8910 kronor. Det är en mycket erfaren och skicklig mekaniker, specialiserad på Jaguar, men som blivit för gammal för sitt yrke och är nu på väg att lägga ned verksamheten. Men då jag berättade att jag lämnat in bilen hos honom tidigare, så gick han med på att ta in den ännu en gång. Den 25 augusti cyklade jag till Jula i Folkesta och köpte en bilstereo med USB-anslutning till Volvon samt ett USB-minne.
På torsdagen den 26 augusti anlände ett Jaguaremblem med posten som jag beställt någon vecka tidigare. Först hade ett blankt emblem anlänt, men efter att jag ringt och korrigerat beställningen fick jag ett emblem med svart ram istället, vilket är det rätta för en Sport. Så slutligen efter att ha haft den här Jaguaren i 2,5 år så har den fått sitt rätta emblem på bagageluckan.
Lördagen den 28 augusti åkte vi till Eklången och tittade på en utställning om Eklångens historia och fick bland annat syn på en Rolls-Royce, troligen från början av 1970-talet.
Söndagen den 29 augusti ställde jag och min halvbror ut våra bilar på Eskilstuna veterandag i Ekeby. Vi anlände vid 08:30-tiden och vandrade genom bilutställningen och marknaden i cirka 5 timmar. Det här är det i särklass bästa och roligaste veteranbilsarrangemanget i Sverige, då blandningen av fordon är stor. Både europeiska och amerikanska, nyare och äldre fordon släpps in. Marknaden är den största jag har sett i dessa sammanhang och man har även en flygshow. Trots att det regnade på morgonen och vädret var osäkert deltog cirka 1 000 fordon och besökarantalet uppskattades till cirka 15 000 personer.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar