måndag 6 december 2010

Tillbaks på Söder

Onsdagen den 1 december började jag köra flyttkartonger och kläder till nya lägenheten i Tunafors på Söder i Eskilstuna. På lördagen hyrde vi en vagn och flyttade över de tyngsta och mest skrymmande möblerna. Fram tills i dag har jag arbetat till 21-tiden varje kväll (utom torsdagen då jag var sysselsatt till 19-tiden) med att flytta bland annat tv:n och bokhyllan, samt städning av den gamla lägenheten i betongghettot.
Först i dag har jag fått igång tv, stereo och dator i nya lägenheten. I förmiddags lyckades jag också förhandla till mig nya tapeter i samtliga rum och ny färg i badrummet i lägenheten inne på kommundelskontoret hos Kommunfastigheter. Så om en eller ett par månader påbörjas renoveringen. En ny soffa har jag också fått tag i. Fortfarande finns det dock en hel del att plocka i ordning och en del prylar verkar ha försvunnit i flytten.

Inga kommentarer: