fredag 14 januari 2011

5-14 januari

De senaste två veckorna har präglats av mina framsteg i rekryteringsprocessen till ett IT-supportjobb som jag i går via telefon fick besked att jag inte får. Jag hade nått det sista steget i processen och åkt till Kungsör på en så kallad Kandidatdag, tisdagen den 11 januari efter att ha pratat på telefon med rekryteringstjejen från bemanningsföretaget och även genomfört ytterligare ett test den 6 januari. En av cheferna på företaget vi skulle hyras ut till hälsade oss välkomna och sade att han hoppades att alla vi kandidater skulle tacka ja till internutbildningen som skulle leda till anställning när bemanningsföretaget skulle kontakta oss senare i veckan. Men torsdagen den 13 januari ringde det alltså från bemanningsföretaget och jag fick veta att företaget nu bara ville anställa sex av de elva kandidaterna och att jag inte var en av dem. Intervjun hade inte gått bra, tyckte jag. Jag hade stakat mig flera gånger och inte haft några svar på vissa följdfrågor. Tjejen som intervjuade mig var betydligt yngre än mig och personkemin mellan oss stämde inte. Så egentligen är jag inte förvånad. Lönen var också väldigt låg och jobbet som sådant intresserar mig inte särskilt mycket, så egentligen är det ingen större förlust.

Inga kommentarer: