tisdag 4 januari 2011

27 december 2010 - 4 januari 2011

Intervjun onsdagen den 29 december pågick en halvtimme och det kändes som att det gick mediokert. Jag hade inte svar på alla frågor eller snarare följdfrågor och kom inte så väl överens med den unga tjej som håller i rekryteringen. Fortfarande har jag inte fått något besked från bemanningsföretaget om jag är vidare i rekryteringsprocessen eller inte. I går sökte jag ett antal jobb, varav ett är samma jobb fast hos ett annat bemanningsföretag. I dag ringde detta bemanningsföretag upp angående samma jobb som jag intevjuats för tidigare. När de fick reda på att jag finns med i rekryteringsprocessen till IT-supportjobbet fast hos ett annat bemanningsföretag, så ville de att jag skulle höra av mig när jag fått något besked. Helst innan den här veckan är slut. Tydligen är inte jobbet ifråga särskilt populärt, men jag har knappast något val.

Några dagar före julalfton åkte jag till Västerås gratis med studentbuss och gick sedan den långa vägen från högskolan till Bäckby för att köpa nya vinterkängor. Detta visade sig mycket lyckat, då jag fick tag i sådana till kraftigt reducerat pris. Dessvärre hade jag (ofrånkomligen) ett par av mina gamla kängor på mig den här dagen och fick huden avskavd på vänster häl och svår skoskav och blåsor på den andra hälen. Något jag fick lida för i över en vecka efteråt. Fortfarande smärtar det en del när jag går med kängor.

Någon dag före nyårsafton köpte jag ett nytt grafikkort, rekordbilligt på Öhlings Trading i Eskilstuna. Jag betalade bara 409 kronor. En kund skulle ha hämtat kortet, men hade inte dykt upp så jag fick köpa det istället. Normalt sett hade jag köpt grafikkort på MGKData, där jag varit kund sedan 1990-talet, men företaget har dessvärre nyligen gått i konkurs. Nu fungerar i alla fall The Elder Scrolls IV: Oblivion utmärkt på min nya dator.









Nyårsaftonen blev lyckad. Jag spenderade den hos min halvbror i hans nya villa som ligger ute på landet. Därute åt vi middag, drack spetsad glögg, starköl, whisky, cider och mousserande vitt vin och inväntade det nya året med tevetittande och PC-spel.

Inga kommentarer: